| 
                
                
 
HOKUGA >
 
北海学園大学 >
 
人文学部・文学研究科 >
 
研究紀要 >
 
北海学園大学人文論集 >
 
第11号 >
 
    
        
            
                
                このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
                http://hokuga.hgu.jp/dspace/handle/123456789/1289
             | 
         
     
     
    
    
| タイトル:  | Content-Based Language Instruction in Second/Foreign Language Programs |  
| 著者:  | Cunliffe, Brenda カンリフ, B. |  
| キーワード:  | content-based instruction theme-based content instruction adjunct content-based instruction sheltered content-based instruction |  
| 発行日:  | 31-Oct-1998  |  
| 出版者:  | 北海学園大学人文学会 |  
| 抄録:  | The purpose of this paper is to provide an overview of content-based instruction and then to discuss the benefits of such an approach in the acquisition of second language. The paper first provides a description of content-based teaching, including its theoretical rationale, and then outlines its three main approaches and provides examples of each. The paper concludes with an argument for the extended implementation of content-based instruction within ESL/EFL programs. |  
| URI:  | http://hokuga.hgu.jp/dspace/handle/123456789/1289 |  
| 出現コレクション: | 第11号
  |  
  
    
    
     
    
    
    このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。 
                    
                      
                 |