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Title: Some issues, options and recommendations in the testing of spoken interaction for students of oral and general English at universities in Japan
Authors: Munby, Ian
Issue Date: 31-Jul-2004
Publisher: 北海学園大学人文学会
Abstract: 日本の大学におけるスピーキングテストについての問題点・選択肢・提案 英語の授業でスピーキングテストを効果的に行うことは教師にとって非常に難しい。日本の大学において,大勢の同等レベルの学生の場合ではさらに困難である。この論文の目的はそれに関係する重要な問題点を明らかにし,いくつかのテストの例を提示した。内容は,北海道の大学の英語教師25名による彼らが好んで用いるスピーキングテストに関してのアンケートのデータを用い,テスト様式,実行方法,評価方法を収めた。それをサポートとするものとして,大学生にテストを行った自分自身の経験,公的な英語試験のスピーキング試験官としての経験,言語テスト理論についての文献を利用した。最後にテストについてのアイディア・提案を示した。
Testing spoken interaction effectively in the language classroom presents the teacher with a number of complex challenges. These challenges may be further complicated in university classes in Japan when testing large numbers of students of similar level. This paper aims first to identify some important issues involved and options available in such tests including test design, assessment, and implementation, using data from questionnaires completed by 25 teachers of oral or general English in colleges in Hokkaido regarding their preferred methods of testing spoken language performance. In support, I draw on my own experience testing college-level students and as an oral examiner for public English examinations and also from the literature on language testing theory. Finally, I include some recommendations for practitioners and an example test.
URI: http://hokuga.hgu.jp/dspace/handle/123456789/1409
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