HOKUGA >
北海商科大学 >
商学部・商学研究科 >
研究紀要論文 >
北海商科大学論集(ISSN 2186-330X) >
第08巻 第1号 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://hokuga.hgu.jp/dspace/handle/123456789/3701
|
タイトル: | 北海道スイーツ企業の売上高推移と上位企業の戦略の方向性 |
その他のタイトル: | Trends in Sales of Hokkaido Sweets Companies and Strategies of Top Sales Companies |
著者: | 橋元, 理恵 HASHIMOTO, Rie |
キーワード: | 北海道スイーツ 売上高推移 上位集中度 出店戦略 Hokkaido Sweets sales amounts trend concentration outlet strategy |
発行日: | Feb-2019 |
出版者: | 北海商科大学学術研究会 |
抄録: | 全国的にも人気の高い北海道スイーツの売上高推移を見ると、売上高上位企業の売上高順位はこの6 年間で変化はなく、売上高上位5 社の売上高は北海道スイーツの全売上高の30%を超え、上位集中度が非常に高いことが示された。さらに売上高上位企業の出店戦略では、北海道内に出店するタイプと北海道外にも出店を積極的に行っているタイプに分けられ、出店戦略から各社の成長戦略の方向性に違いがあることが明らかになった。 According to sales amount of Hokkaido Sweets companies, sales rankings of high-ranking sales companies have not changed over the past 6 years, and sales of the top five companies are 30% of Hokkaido Sweets’ total sales. It was revealed that the high concentration of the top 5 companies is very high. Furthermore, the strategies of the top companies in terms of sales are divided into those for opening stores in Hokkaido and those for aggressively opening stores outside Hokkaido. |
URI: | http://hokuga.hgu.jp/dspace/handle/123456789/3701 |
ISSN: | 21863296 |
出現コレクション: | 第08巻 第1号
|
このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。
|